جشنواره وب و موبایل؛ اعلام سایتها و اپلیکیشنهای برتر سال ۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۴۹۸۵
در حالی که بسیاری از کسبوکارهای کوچک و بزرگ ایران با تحمیل قرنطینه و محدودیتهای ناشی از آن ناگزیر از بازتعریف فرآیندهای ارایه کالا و خدمت بودهاند و شتابندگی تحول دیجیتال در جهان و ایران هم به ضرورتهای تازهای رسیده، جای تعجب و تاسف است که بخشی از نگاه مسلط در حاکمیت کشور با رویکردهای تنگنظرانه و روشهای آشنای قدیمی در بگیر و ببندها به فضای مجازی مینگرد و با نیت یا ادعای محافظت از کاربران آنلاین، تهدید اجرای مجموعهای از محدودیتهای ناسازگار با خواست و شرایط واقعی زندگی کاربران ایرانی را پیش روی ما گسترده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با همه این سختیها نیز، امسال در جشنواره وب و موبایل ایران بیشتر از ۱۶۰۰ اثر در ۶۴ گروه شرکت کردند و باهم به رقابت پرداختند. که در طول مراسم داوری حدود ۳۰۰ اثر ار مرحله داوری حذف و در نهایت ۱۳۰۰ اثر وارد مراحل بعدی شدند.
شواری داوری جشنوراه وب موبایل ایران نیز امسال همچون سال گذشته به صورت آنلاین برگزار شد و سایتها و اپلیکیشنهای کاندید در تاریخ ۱۳ اسفند به صورت رسمی اعلام شدند. در بخش رایگیری مردمی امسال بیشن ۵۰۰ هزار رای ثبت شده که این نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشت. در تمام مراحل داوری به صورت متوسط سایتهای شرکت کننده هرکدام ۲۵۰ رای دریافت کردند سرانجام جشنواره وب و موبایل ایران در ۲۱ اسفندماه با اعلام سایتها و اپلیکیشنهای برتر سال ۱۴۰۰ و با انتشار بیانیه شورای داوری به کار خود پایان داد. و اسامی برندگان داوری و مردمی چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران نیز اعلام شد.
از تغییرات مهم جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۱۴۰۰ اضافه شدن تندیسهای NFT و حذف تندیسهای فیزیکی میباشد و از چند روز آینده تندیسها به صورت NFT به حساب کاربری برندگان ارسال خواهد شد.
شایان شلیله در خصوص جشنواره امسال گفت: «متاسفانه شرایط حاکم بر اکوسیستم روز به روز سختتر شده و این شرایط برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران را سختتر و سختر میکند. علت تاخیر در شروع جشنواره هم چیزی خارج از این نبود. برگزار کنندگان دل و دماغ برگزاری این رویداد رو نداشتند اما در انتها تصمیم براین شد که به منظور روشن نگهداشتن چراغ اکوسیستم و ایجاد امید در میان نسل جدید و فعالین این حوزه با درخواستهای زیاد مدیران کسبوکارهای اینترنتی جشنواره برگزار شود.»
شلیله در ادامه گفت « نیاز به تکرار مکررات نیست اما همین احساس نگرانی و دلسردی ما را بر این داشت تا امسال برای جشنواره مراسم اختتامیه نداشته باشیم. مراسم اختتامیه بدون برنامههای جذاب جایگاهی ندارد و برگزاری مراسم اختتامیه امسال با برنامه های سرگرم کننده واقعا در توان ما نبود»
در بیانیه شورای داوران چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران آماده است: « به عنوان باسابقهترین رویداد سالانه اکوسیستم آنلاین کشور، به نمایندگی از بسیاری از کسبوکارها که نان و نام را نه در محدودیت و رانتهای بلندمدت، که از تنوع ارایه خدمات در فضای رقابت گسترده و عادلانه میجویند، همچنان که در تمامی ماههای اخیر در جلسات تبادل نظر و گفتگوهای رسانهای هم نگرانی خود را اعلام کرده است، همصدا با اکثریت شهروندان ایران، اجرای طرح موسوم به صیانت را خطری جدی برای الگوی کنونی زندگی ایرانیان میداند.»
شورای داوران جشنواره در پایان فرآیندهای داوری، با سپاس از همه وبسایتها و اپلیکیشنهایی که جشنواره وب و موبایل ایران را خانه خود میدانند و با ارج نهادن به رای یکایک شما کاربران متعهد و مسئول، همزمان با اعلام برگزیدگان جشنواره، در اعتراض به شرایط پرابهام و نگرانکننده ناشی از اجرای احتمالی طرح صیانت، امسال مراسم اختتامیه جشنواره را حتی به شکل آنلاین هم برگزار نمیکند؛ زیرا معتقدیم برگزاری رویداد در چنین شرایطی، نه تنها مرهمی بر زخمهای کسبوکارهای آنلاین نخواهد شد، بلکه ممکن است تنها سبب اطمینان خاطر عاملان این فضای مبهم و تیره شود؛ با این امید که واکنشهای بازیگران زیستبوم فناوری ایران، در کنار دیگر ذینفعان فضای ارتباطی و کسبوکارهای آنلاین به گوش آنانی که بر طبل افتراق و نومیدی میکوبند، کارساز شود.
کد خبر 664260 برچسبها رپرتاژ آگهیمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: رپرتاژ آگهی جشنواره وب و موبایل ایران سایت ها و اپلیکیشن مراسم اختتامیه کسب وکارهای
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در اولین دورهمی جشنواره «آسمون» ویژه تولیدات فضای مجازی نوجوان به اهمیت فیلمسازی در نوجوانی اشاره کرد و گفت: هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده،اولین دورهمی آسمونیها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت «بادبوم» ویژه فعالیتهای سینمایی نوجوانها در مجموعههای سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در خانه هنرمندان برگزار شد.
ابتدا، سید حمید امامی مدیر بادبوم به جمع هنروران نوجوان حاضر در جشن اشاره کرد و گفت: ما در این جمع قرار بود یک دورهمی ساده داشته باشیم اما کار گسترده شد و بخاطر محدودیت فضا، نصف بچههایی که قرار بود دعوت شوند، دعوت نشدند و ان شالله دورهمی بعدی در ورزشگاه آزادی باشد.
امامی: تلاش کردیم موضوعات «آسمون» را مطابق با نوجوانان انتخاب کنیم/ میتوانید آینده خود را بسازید
او به آغاز فعالیت بادبون در سال ۹۳_۱۳۹۲ پرداخت و از خانوادههای بچههای عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچههای عضو بادبوم بخاطر اینکه این سالها با ما ساختند، درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر میکنیم.
دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و ادامه داد: امروز آغاز رسمی جشنواره آسمون است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوای برای بچههای ۹ تا ۱۸ سال است که جوایز بسیار ارزشمندی دارد و که آغاز رسمی آن با شماهایی است که در این مدت با ما بودند.
امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزئیات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودیها باشد چون میخواهیم ثابت کنیم نوجوانها میتوانند آینده خودشان را شکل بدهند.
خردمندان: برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید
سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در سخنانی نوجوانی را بهترین دوره زندگی هر فرد دانست و افزود: باید برای دوره نوجوانی بهشدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است و حتما در بزرگسالی میتوان از اندوختههای آن استفاد کرد.
او از تکرار تجربه در نوجوانی بهعنوان یک توصیه یاد کرد و تاکید کرد: در نوجوانی باید بسیار تجربه کرد؛ این دوره فرصتی برای آزمون و خطاست و هیچ اشکالی ندارد که خطا کنیم، چراکه این تجارب مواد خام آینده خواهند شد تا از آنها استفاده مفید کنیم.
این فیلمساز در توصیههایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و ارزانقیمت شروع کردهام. به بچههایی که میخواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، توصیه میکنم از خودتان و تجارب و خاطراتتان شروع کنید؛ تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد.
خردمندان: به اولین چیزی که نیاز دارید، ایده است
خردمندان از ایده بهعنوان اولین مرحله برای فیلمسازی یاد کرد و گفت: یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطراتتان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی میشناسید و همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همینها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد، چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.
او به ذکر نمونههایی از تجارب مشترک بچهها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که بهخوبی آن را میشناسید، فیلم بسازید که جزئیات قابل لمس از آنها در ذهن داشته باشید که همگی برامده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ، اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساختهاند. البته اینکه آیا این خاطرات بهتنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آنها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.
کارگردان "بیست و یک روز بعد" تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوانها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی میشد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را بهخوبی میشناختم.من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم میتوانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم "بیست و یک روز بعد" که قصهی واقعی داشت را با هدف حرکت بهسمت درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.
خردمندان خطاب به حاضرین گفت: توصیه میکنم تجربیات و خاطرات خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که بهشدت آنها را میشناسید، بنویسید که برای شما تولید داستان میکنند. بهنظرم فیلم ساختن بهشدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلمسازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.
او افزود: بچههایی که میخواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و دهها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یادبگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیهسازی کنند و برای نقشهای مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.
انتهای پیام